loading...

بهترین مرجع مسجد نصرت مشهد

بازدید : 30
سه شنبه 4 بهمن 1401 زمان : 15:27


اخباری منقول از رسول اکرم(ص) وجود دارااست که در موضع نهی از بنای مسجد بر قبور, به ریشه شناسی این فعالیت پرداخته و آن را به اقوام و پیروان ادیان گذشته بازمی گرداند. این خبرها تحریرهای متعددی دارد؛ براساس همانندی های متنی و سندی, می قدرت آنها‌را به شش دسته تقسیم کرد: 1-خبر‌ها عایشه, 2-خبر ها عایشه و ابنعباس, 3-خبر ها ابن عباس, 4-خبر‌ها ابوهریره, 5-اخبار ابن مسعود, و 6-اخبار ابوعبیده بن جراح. این نوشته‌ی علمی با به کار گیری از روش محاسبه اوراق-متن به تاریخ گذاری این خبر‌ها پرداخته و به‌این فایده رسیده حسینیه نصرت مشهد می باشد که صورت اساسی خبر که در موضع نهی از اتخاذ مسجد از قبور به عنوان یک ویژگی قومی و مذمت این فعل میباشد, در نیمه اولیه قرن نخستین آدرس حسینیه نصرت مشهد اشاعه داشته است. گرچه می قدرت ذکر کرد برخی از تحریرهایی که این فعل را یک ویژگی فقاهتی جلوه داده و به لعن یهود و نصاری می پردازند در نیمه نخستین قرن اول ایجاد کرد شده اند و همزمانی آن با اخراج یهودیان از جزیره العرب و همسان سازی آئین این حوزه‌ نیز آن را تایید می کند, اما قطعی هست که فرایند گسترش تحریرهای اخیر نسبت به صورت مهم خبر در گذر زمان سیر افزایشی داشته و حتی‌د‌ر تحریرهای متاخرتر شاهد به کارگیری سیاسی از آن هستیم. بنای جامعه اسلامی رزرو حسینیه نصرت مشهد بر محوریت مسجد نهاده شد‌ه‌است. مسجد با کارکردهای متفاوت خود در بعد ها متعدد اجتماعی و با تاکید بر جنبه معنوی, نقشی هدایت کننده برای آدم ها به سوی پروردگار متعال داراست. آموزه های نشریافته از مسجد, تمامی با جهت دهی زندگی فردی و اجتماعی بشر ها به صراط بی واسطه و در فایده, به روزی او سامان یافته اند. مسجد, بدون از ظرفیت های درونی خود برای هدایت شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد آدم ها, می تواند در تعامل با دیگر ارگان های جامعه فضای عمومی را مشابه فضای درونی خود نماید. انتظار عمومی از دور و بر پیرامون مسجد, تأثیرگذاری فضای معنوی داخل مسجد بر محیط آن هست. با وجود این, امروزه دور و اطراف پیرامون مسجد, عمدتاً متأثر از زندگی اجتماعی بیرونی میباشد و مسجد به دلایل مختلفی تأثیرات کمی بر آن داراست و لذا شاهد ارتکاب انواع جرم ها, ناسازگارهای اجتماعی, تنش, سرقت, پیکار و. . . در محله و جوامعی هستیم که معمولاً مسجد هم وجود داراست. سؤال این است که مسجد در مواجهه با این خطاها خُرد چه گونه می‌تواند عمل کند و به تندرست سازی دور و اطراف پیرامون کمک کند؟ طرز رسیدگی نیز توصیفی تحلیلی میباشد. یافته های نماد می‌دهد, ظرفیت های سالم سازی دور و بر اجتماعی پیرامون مسجد به نه شناسایی و تبیین نشده و لذا در عرصه کار نیز کمتر به فعالیت گرفته شد‌ه‌هست. مسجد می‌تواند با فعال کردن سازوکارهای تعامل خود با اطراف پیرامون از قبیل, تعریف و تمجید بخش های خاص مسجد و محله, استعمال از ظرفیت نخبگان علوم اجتماعی و مدیریتی, بهره گیری از توان مندی خانواده ها در واگذاری برخی از نقش های ارگانهای رسمی, به سلامت سازی محله و اطراف پیرامون خود کمک کند و در شکل گیری جامعه اسلامی نقشی ویژه انجام نماید.


اخباری منقول از رسول اکرم(ص) وجود دارااست که در موضع نهی از بنای مسجد بر قبور, به ریشه شناسی این فعالیت پرداخته و آن را به اقوام و پیروان ادیان گذشته بازمی گرداند. این خبرها تحریرهای متعددی دارد؛ براساس همانندی های متنی و سندی, می قدرت آنها‌را به شش دسته تقسیم کرد: 1-خبر‌ها عایشه, 2-خبر ها عایشه و ابنعباس, 3-خبر ها ابن عباس, 4-خبر‌ها ابوهریره, 5-اخبار ابن مسعود, و 6-اخبار ابوعبیده بن جراح. این نوشته‌ی علمی با به کار گیری از روش محاسبه اوراق-متن به تاریخ گذاری این خبر‌ها پرداخته و به‌این فایده رسیده حسینیه نصرت مشهد می باشد که صورت اساسی خبر که در موضع نهی از اتخاذ مسجد از قبور به عنوان یک ویژگی قومی و مذمت این فعل میباشد, در نیمه اولیه قرن نخستین آدرس حسینیه نصرت مشهد اشاعه داشته است. گرچه می قدرت ذکر کرد برخی از تحریرهایی که این فعل را یک ویژگی فقاهتی جلوه داده و به لعن یهود و نصاری می پردازند در نیمه نخستین قرن اول ایجاد کرد شده اند و همزمانی آن با اخراج یهودیان از جزیره العرب و همسان سازی آئین این حوزه‌ نیز آن را تایید می کند, اما قطعی هست که فرایند گسترش تحریرهای اخیر نسبت به صورت مهم خبر در گذر زمان سیر افزایشی داشته و حتی‌د‌ر تحریرهای متاخرتر شاهد به کارگیری سیاسی از آن هستیم. بنای جامعه اسلامی رزرو حسینیه نصرت مشهد بر محوریت مسجد نهاده شد‌ه‌است. مسجد با کارکردهای متفاوت خود در بعد ها متعدد اجتماعی و با تاکید بر جنبه معنوی, نقشی هدایت کننده برای آدم ها به سوی پروردگار متعال داراست. آموزه های نشریافته از مسجد, تمامی با جهت دهی زندگی فردی و اجتماعی بشر ها به صراط بی واسطه و در فایده, به روزی او سامان یافته اند. مسجد, بدون از ظرفیت های درونی خود برای هدایت شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد آدم ها, می تواند در تعامل با دیگر ارگان های جامعه فضای عمومی را مشابه فضای درونی خود نماید. انتظار عمومی از دور و بر پیرامون مسجد, تأثیرگذاری فضای معنوی داخل مسجد بر محیط آن هست. با وجود این, امروزه دور و اطراف پیرامون مسجد, عمدتاً متأثر از زندگی اجتماعی بیرونی میباشد و مسجد به دلایل مختلفی تأثیرات کمی بر آن داراست و لذا شاهد ارتکاب انواع جرم ها, ناسازگارهای اجتماعی, تنش, سرقت, پیکار و. . . در محله و جوامعی هستیم که معمولاً مسجد هم وجود داراست. سؤال این است که مسجد در مواجهه با این خطاها خُرد چه گونه می‌تواند عمل کند و به تندرست سازی دور و اطراف پیرامون کمک کند؟ طرز رسیدگی نیز توصیفی تحلیلی میباشد. یافته های نماد می‌دهد, ظرفیت های سالم سازی دور و بر اجتماعی پیرامون مسجد به نه شناسایی و تبیین نشده و لذا در عرصه کار نیز کمتر به فعالیت گرفته شد‌ه‌هست. مسجد می‌تواند با فعال کردن سازوکارهای تعامل خود با اطراف پیرامون از قبیل, تعریف و تمجید بخش های خاص مسجد و محله, استعمال از ظرفیت نخبگان علوم اجتماعی و مدیریتی, بهره گیری از توان مندی خانواده ها در واگذاری برخی از نقش های ارگانهای رسمی, به سلامت سازی محله و اطراف پیرامون خود کمک کند و در شکل گیری جامعه اسلامی نقشی ویژه انجام نماید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 87
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 12957
  • بازدید کلی : 17001
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی