غرض این دعوا تنهاً ارائه مستندات فقاهتی برای دقت ادیان بر مسأله پوشش و عفاف بود تا آرم داده گردد، تمدن به تنهایی بر این اساسی تأکید نداشته میباشد؛ بلکه ادیان، هماهنگ با فطرت آدمی،تمایل به پوشش و حجاب را تحت عنوان یک اصل نیکو مطرح کردند در ادیان، فقطً به عفاف ظاهری تأکید و بسنده نشده؛ بلکه عفاف و حجاب باطنی تحت عنوان آراستگی درونی و همت در جهت تأدیب نفس برای هر مردوزنِ متدین سفارش گردیده است. از سایر مسائلی که بایستی گزینه دقت قرار گیرد، مسأله فرهنگ و تمدنپذیری میباشد که بر آحاد حسینیه نصرت مشهد شؤون اجتماعی تأثیر داراست. حتی طریق تغذیه، پوشش و نیز کیفیت تفریح و تفرّج را نیز زیر تأثیر خویش قرار داده میباشد. وقتیکه عملی تحت عنوان فرهنگ وتمدن جهانی در جامعه تبلیغ شد، آن جامعه سوای اعتنا به اعتقادات و مصالح خویش، بدن به فرهنگ و تمدن به اصطلاح دنیا میدهد؛ در حالی که ادیان در عرصه اصیل خویش آدم را به بهاهای والای انسانی سوق میدهند و از رخ ی زن، مریم، آسیه، خدیجه و آخر و عاقبت، فاطمه(درود الله علیها) را میسازد. ازبررسی ومقایسه حدود و چگونگی عفاف و حجاب در ادیان چهارگانه استنباط میگرددکه عفاف درادیان دیگر، نسبت به اسلام از شدّت بیشتری منتفع بوده میباشد.مثلا، پوشاندن شکل، گرچه در طول زرتشت معمول نبوده و پس از وی در بین زرتشتیان معمول شدهاست البته طبق آنچه سپری شد، خیمه و روبنده از عنصرها اخلاقی مسیحیان و یهودیان محسوب میگردیدهاست؛ درحالیکه بنابر لحاظ اکثر فقهای اسلامی، پوشاندن شکل آدرس حسینیه نصرت مشهد واجب وجود ندارد. ضرورت گوشهگیری بی نقص زن در حیض در آئین زرتشت، محق فهمیدن مرد در جدایی زنی که صدایش در کوچه شنیده گردیده فارغ از پرداخت مهریه از طرف آیین یهود، رکن بودن خیمه و روبند و بیان اسم آن دو به صورت مصرح در کتاب مقدّس مسیحیان و وجوب خموشی زن نزد بیگانه و در کلیسا از طرف مسیحیت، شایسته ترین گواه بر این مقاله میباشد. به این ترتیب، خیرصرفا اسلام واضع ضابطه عفاف نبوده میباشد، بلکه در جهت پرهیز از افراط و تفریط هایی که در حین تاریخ در خصوص عفاف به وجود آمده بود، به قانونمند کردن و تهیه و تنظیم آن عملکرد گماشته میباشد و آن را به صورتی متعادل، درست و متناسب با فطرت انسانی زن و غیرتمندی مرد، ارائه کرده است.
بدین ترتیب فیض مجموعّی که از این مباحث(پژوهش عفاف و حجاب در رزرو حسینیه نصرت مشهد ادیان سامی «اسلام، یهود و مسیحیت») میگیریم این میباشد که: حجابی که معبود برای ما مسلمان ها الزام کرده ، در آحاد ادیان خدا بلندمرتبه منظورش همین عفاف و حجاب میباشد که آیه ها آن در قرآن سور خجسته (روشنایی، احزاب،و...) آمده میباشد . البته بر تاثیر مخالفت هایی که در هر امت فرصت بوجود می آمده، گزینه تحریف واقع گردیدهاست.پس براین اساس سود میگیریم نشانهها عفاف و حجاب که در سوره های نور و روشنایی و احزاب وجود دارااست، با آیاتی که در تورات و انجیل بوده شاید تفاوت چندانی نداشته باشد و تماماً مفهومشان یکیاز باشد. و در کلیه ی آنها خدا برای زن قیمت خاصی قائل بوده میباشد. قدردانی خدایی را که میخواهد زن را از تعدی دوران شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد در هواخواهی نگه دارااست. هم چنان که صدف را برای دُرّ حفاظ قرار داده بر زن نیز عفاف و حجاب را حفاظ قرار داده میباشد.
غرض این دعوا تنهاً ارائه مستندات فقاهتی برای دقت ادیان بر مسأله پوشش و عفاف بود تا آرم داده گردد، تمدن به تنهایی بر این اساسی تأکید نداشته میباشد؛ بلکه ادیان، هماهنگ با فطرت آدمی،تمایل به پوشش و حجاب را تحت عنوان یک اصل نیکو مطرح کردند در ادیان، فقطً به عفاف ظاهری تأکید و بسنده نشده؛ بلکه عفاف و حجاب باطنی تحت عنوان آراستگی درونی و همت در جهت تأدیب نفس برای هر مردوزنِ متدین سفارش گردیده است. از سایر مسائلی که بایستی گزینه دقت قرار گیرد، مسأله فرهنگ و تمدنپذیری میباشد که بر آحاد حسینیه نصرت مشهد شؤون اجتماعی تأثیر داراست. حتی طریق تغذیه، پوشش و نیز کیفیت تفریح و تفرّج را نیز زیر تأثیر خویش قرار داده میباشد. وقتیکه عملی تحت عنوان فرهنگ وتمدن جهانی در جامعه تبلیغ شد، آن جامعه سوای اعتنا به اعتقادات و مصالح خویش، بدن به فرهنگ و تمدن به اصطلاح دنیا میدهد؛ در حالی که ادیان در عرصه اصیل خویش آدم را به بهاهای والای انسانی سوق میدهند و از رخ ی زن، مریم، آسیه، خدیجه و آخر و عاقبت، فاطمه(درود الله علیها) را میسازد. ازبررسی ومقایسه حدود و چگونگی عفاف و حجاب در ادیان چهارگانه استنباط میگرددکه عفاف درادیان دیگر، نسبت به اسلام از شدّت بیشتری منتفع بوده میباشد.مثلا، پوشاندن شکل، گرچه در طول زرتشت معمول نبوده و پس از وی در بین زرتشتیان معمول شدهاست البته طبق آنچه سپری شد، خیمه و روبنده از عنصرها اخلاقی مسیحیان و یهودیان محسوب میگردیدهاست؛ درحالیکه بنابر لحاظ اکثر فقهای اسلامی، پوشاندن شکل آدرس حسینیه نصرت مشهد واجب وجود ندارد. ضرورت گوشهگیری بی نقص زن در حیض در آئین زرتشت، محق فهمیدن مرد در جدایی زنی که صدایش در کوچه شنیده گردیده فارغ از پرداخت مهریه از طرف آیین یهود، رکن بودن خیمه و روبند و بیان اسم آن دو به صورت مصرح در کتاب مقدّس مسیحیان و وجوب خموشی زن نزد بیگانه و در کلیسا از طرف مسیحیت، شایسته ترین گواه بر این مقاله میباشد. به این ترتیب، خیرصرفا اسلام واضع ضابطه عفاف نبوده میباشد، بلکه در جهت پرهیز از افراط و تفریط هایی که در حین تاریخ در خصوص عفاف به وجود آمده بود، به قانونمند کردن و تهیه و تنظیم آن عملکرد گماشته میباشد و آن را به صورتی متعادل، درست و متناسب با فطرت انسانی زن و غیرتمندی مرد، ارائه کرده است.
بدین ترتیب فیض مجموعّی که از این مباحث(پژوهش عفاف و حجاب در رزرو حسینیه نصرت مشهد ادیان سامی «اسلام، یهود و مسیحیت») میگیریم این میباشد که: حجابی که معبود برای ما مسلمان ها الزام کرده ، در آحاد ادیان خدا بلندمرتبه منظورش همین عفاف و حجاب میباشد که آیه ها آن در قرآن سور خجسته (روشنایی، احزاب،و...) آمده میباشد . البته بر تاثیر مخالفت هایی که در هر امت فرصت بوجود می آمده، گزینه تحریف واقع گردیدهاست.پس براین اساس سود میگیریم نشانهها عفاف و حجاب که در سوره های نور و روشنایی و احزاب وجود دارااست، با آیاتی که در تورات و انجیل بوده شاید تفاوت چندانی نداشته باشد و تماماً مفهومشان یکیاز باشد. و در کلیه ی آنها خدا برای زن قیمت خاصی قائل بوده میباشد. قدردانی خدایی را که میخواهد زن را از تعدی دوران شماره تلفن حسینیه نصرت مشهد در هواخواهی نگه دارااست. هم چنان که صدف را برای دُرّ حفاظ قرار داده بر زن نیز عفاف و حجاب را حفاظ قرار داده میباشد.